måndag 22 oktober 2018

Kalsonger


Helgen blev precis så lugn som jag hade hoppats och inkluderade sy-tid. Resten av dinosaurierna (från Rosahuset) räckte till två par kalsonger åt Eddie. Mönster från Heilt Spesiell - sy till liten og stor. Eddie är en liten tunnis och dem köpta kallingarna glider nästan av honom, så det är bara "mammas kalsonger" (som han säger alltså) 😂  som duger. Man får såna lustiga kommentarer från dem ibland. Ozzy har levt i sina camou-brallor som jag sydde inför skolstart och bad mig nu fixa flera "mammabyxor" 😂 😂 för det är ju inte alltid dem har hunnits med att tvättas. Sist jag hade köpt ett par tröjor åt honom sa han; - Nää, dem var inge coola, jag vill ha såna som är sydda....hmm, undrar hur Lindex gör kläder om de inte syr dem. 😊 Det är ju kul att det uppskattas.

"Titta, en blås-blomma!"

Förutom att sy kalsonger har jag och barnen varit lite på vift. Och spelat massor av spel. Och då snackar vi inte data/tv-spel utan sällskapsspel (så mossig morsa är jag!) och haft det mysigt.
 Mindre mysigt blev det inatt då en förkylning helt plötsligt bröt ut för Eddie, men vi har både hunnit vara ute och lekt, ritat mönster och klippt till plagg, stekt pannkisar och gått på utvecklingssamtal för storasyster  (som tydligen var så tröttsamt så Eddie sov sig igenom det). Och ikväll kommer Oliver och hälsar på.👏👏

Ha en fin kväll! 😘

Inga kommentarer: