torsdag 25 oktober 2018

Baggypants slim


Det är verkligen inte alltid som det jag syr blir bra. Har länge varit sugen på att sy raglan-tröja till grabbarna. Det första mönstret jag provade blev inte alls bra. Så häromdagen ritade jag ett annat mönster från Heilt Spesiellt. Men det blev kattskit det också, halsen vid som en off-shoulder top på det första försöket. 😕 Sen justerade jag lite o gjorde en till...Fast en blind åsna hade sett att det skulle bli nästintill lika tokigt. 😣 Nja, nr två får bli en pyjamaströja eller nåt (ska aldrig utanför dörren o visas bland folk i alla fall) och den första, den får tjejerna klippa sönder till nåt av sina pyssel.😝

Hur som, gav mig istället på Baggypants slim igen, ett mönster som jag vet blir bra, så jag kunde få upp ångan igen (man blir ju såå irriterad på sig själv när det inte blir bra).  Har gått upp en storlek nu till Eddie som dragit iväg på längden, så 110 i joggingtyg med flossad baksida (Rosahuset.se), fickan i en stuvbit camou från samma ställe. 


Vem behöver en cover när man har så snygga sömmar på sin Husqvarna?
Nej jag ångrar inte att jag sålde den och jag slipper garanterat hoppstygn.😊👌👍

Dags att stuva barn i sänglådan och sen knyter jag mig själv också. Helt slut som medborgare idag! Vaknade med ett ryck klockan 3 inatt (!!?) och kunde inte somna om. Vad det nu skulle vara bra för? 😫

Gu natt, siv gutt! 😘

Inga kommentarer: