torsdag 1 november 2018

Pyjamasbyxor


Har sytt pyjamasbyxor till tjejerna av mitt avlagda satin-påslakan. Använde mönstret "Pajamas for everyone"  från boken "Weekend sewing" (Heather Ross) . Mönstret finns i både barn- och vuxenstorlek och är väldigt snabbsytt. Jag har sytt några sådana par till stora sonen Samuel under åren. Första paret finns här , resterande var under min blogg-paus, då när jag egentligen inte sydde något nämnvärt alls. Men när ens (då) tonåring ber en om ett nytt par, så gjorde jag det. 😊 


Finns ett lakan till att återbruka så jag ska se om jag hittar något mönster på pyjamasjacka i deras storlekar. Inte helt lätt att hitta har jag märkt.


I morse ringde tonårsgrabben T och berättade att han varit på fest och där hade han blivit slagen och nu satt han på bussen till stan för att ta sig till lasarettet...Han bor sen i maj hos sin pappa (av olika anledningar), men honom fick grabben inte tag på. Efter ett tag fick jag tag på honom, men han var såå upptagen på jobbet och tyckte att grabben kunde klara av akut-besöket själv. 17 år, slagen (o så hade han en gipsad hand som han ramlat på så gipset hade gått sönder...) och redigt onykter. 😫 Det höll jag inte med om så det var bara o packa in fyra ungar i bilen och störta till lasarettet. Sitta på akuten i fyra timmar tills han hamnade på avdelning för observation i några timmar. Sen hade pappan plötsligt tid att komma in. 
 Väl hemma ringer den där sk "sambon" och dyvlar över att jag åkt in över huvud taget!!?
Ännu efter alla år har han väldigt svårt att greppa att jag har fyra barn till, som är mitt ansvar oavsett om de bor här eller där.😠

Vad gör jag här egentligen?

Vissa dagar är det svårare att se solen. Idag är en sådan dag. 


Ha en fortsatt fin torsdag!😘

Inga kommentarer: