fredag 2 november 2018

Stickade och virkade bänktrasor


När jag hälsade på mormor i veckan hade jag enligt önskemål med mig några av mina stickade bänktrasor till henne som hon lämnar vidare till syföreningen. Dem har snart sin årliga syförenings-auktion och eftersom jag var med i den tidigare när jag bodde kvar i Othem så händer det att jag lämnar med något bidrag till auktionen. Blir inga korsstygnsbroderade dukar nuförtiden, 😉 men det gick så bra med trasorna förra året, så mormor blev glad för det lilla. Tydligen stickar även prästen bänktrasor...😁
 Iallafall så har även äldsta sonen bett mig sticka några åt honom och flickvännen också, så det har jag gjort förstås. Dessa i dubbelt Viking Bamboo (50% bomull, 50% bambu).



Och så fick jag för mig att prova  virkade också. Den blå-grå av samma som ovan och den i orange i Drops Paris (100% bomull).

Så var det helg igen. Höstlovsveckan gick väldigt fort, men vi har ännu två dagar att njuta av. 🍁 Börjar redan nu med fredagsmys med ungarna. Ska sitta i soffan med en varm kudde på magen (ibland saknar jag katten, men bara ibland...😉) och stickningen (inte bänktrasor ikväll ) medan ungarna käkar popcorn och ser film tills de (nästan) somnar.


Önskar Dig en fin helg! 😘 


😘

Inga kommentarer: