torsdag 29 november 2018

Halsduken


Lowes halsduk blev färdig under helgen. Men sen att fästa alla trådar tog lite tid (det är då jag hellre börjar sticka på nästa projekt 😂). En och en halv meter lång, ihopsydd i kortändan så hon bara kan vira den runt utan knöligt knytande. Stickad i reflex-garnet "Tindra" som jag köpte på Rusta förra året. Virkade mössor till tjejerna av det då. Kan inte länka eftersom jag sitter med mobilen (min dator har fått fnatt 😕) men bland "Etiketter" till höger finns dem under "Mössor" om man är nyfiken. (Surfar man på mobil får man först scrolla längst ner till "webbversion" för att se högra kolumnen). 


Väldigt lägligt att hon fick den nu när temperaturen har legat väldigt lågt och det har blåst rejält kallt idag.❄⛄❄⛄


Jobbar mest hela tiden. Hinner inte så mycket annat. Kvällarna går väldigt fort när man kommer hem fem-halv sex-sex...Mat som ska lagas, eld ska göras, tvätt ska hängas och ungar ska nattas och själv landar jag helst på kudden innan halv tio. 💤Men jag har ett väldigt roligt och givande jobb. Och varierande. Ena dagen är det 1-3 åringar som ska ut i skogen eller sova middag (bara det att få betalt för att ligga på en madrass på golvet och vila med små knoddar, vilken lyx 😄)! Nästa dag är det julvandring, bokstavslära och cirkusskola med 6-åringar för att gå vidare till fritids med 6-9-åringar och julpyssla på eftermiddagen. Hur kul som helst! Fast jag är ganska trött i huvét om kvällarna... 😇

 Men imorgon är jag ledig.👏 Ska försöka komma iväg och fixa några julklappar. Jag är inte överdrivet förtjust i julen annars, än mindre pigg på den i år med den stämningen som råder här (allt annat än julig), men man får försöka göra det bästa av det ändå. Och julklappar ska ungarna ha, så klart. Och pepparkakor, så dem håller sig snälla.😉



Önskar Dig en skön kväll! 😘😘



Inga kommentarer: