onsdag 13 november 2019

Vantar av restgarn



Har stickat ett par vantar som jag ska lämna till Birkagården (ett natthärbärge). Använde restgarner från strumpstickning så de hade ingen banderoll kvar. Tror att det är Raggi-garn. Använde ett mönster till Lovikka-vantar från boken "Vantar mössor sockor & sjalar" av Anita Gunnars. 





Igår tillbringade jag halva dagen på akuten och resten på psyk-akuten med en son. Han mår dåligt, riktigt riktigt dåligt och har gjort det en längre tid. Han har fått rätt bra hjälp vid BUP, men sen fyllde han 18 i somras...då åker man ut från BUP. 😒 som att problemen försvinner för att man fyllt myndig!?? 
 Sen har det varit Mini-Maria där dem inte tyckt att problemen varit så stora. Inte tagit det på så stort allvar. Inte förrän igår. Om de hade lyssnat på min oro, på pappans oro, från början, så hade det kanske inte behövt gå så långt som det nu gjorde. Men när ens barn har fyllt 18, då förändras spelreglerna helt för vad man som förälder kan göra. Man känner sig helt maktlös. 

Idag har pappan varit med sonen hos en psykolog, imorgon ska jag med honom till Mini Maria. Efter mitt möte med en studievägledare. Ska ju även försöka reda ut min egen situation med separation och ekonomi och alltihop. Det är ju aldrig bara en sak i livet som händer. Helst lite "allt skit på en gång".
Blev ett rätt deprimerande inlägg. Det var egentligen inte alls min mening, men livet är ingen dans på rosor alla dagar. Man måste ha dåliga sådana också för att verkligen uppskatta dem bra, sägs det. 👌 Allt ska väl reda sig till slut, hoppas jag.




Kramiz

😘😘





💫

"You don´t cross my mind,
you live in it"

Inga kommentarer: