tisdag 5 november 2019

Varm stickad mössa


Stickorna går glödheta just nu. 😅 Varje litet tillfälle jag har att sätta mig med dem tar jag. Igår kväll fick jag klar denna mössan som ska lämnas till Birkagården, ett natthärbärge för hemlösa i Visby. 

Modellen är egentligen densamma som Easie Peasie Beanie-mössorna jag gjort till barn tidigare, men, förstås, storlek vuxen 😉 Modellen finns med i boken Restvärme ⏬⏬ av Anna Braw. 
(som f.ö. gjort en himla massa bra böcker 😁👌 ). 
 Stickade i Novita 7bröders Nostalgia. Hittade några nystan lååååångt nere i mina garngömmor. 


Jag blev kvar hemma idag eftersom det blev ett strömavbrott över hela ön. Förmedla vikarier fungerar inte utan el.... 😆 Inte mycket annat som fungerar heller. Ungarna fick åka hem tidigare från skolan eftersom det inte kunde lagas skollunch. Något dem inte sörjde så mycket över. Varken att missa lunchen eller sluta tidigare 😂😂
 När strömmen väl var tillbaka hann jag i alla fall med att, äntligen, boka in en tid till studievägledare i nästa vecka 👏👏👏 Hoppas kunna sätta mig i skolbänken snart igen. Lite pirrigt, 13 år sen sist 😅 men vad sjutton! Jag klarade av att läsa in gymnasiet när jag var ensamstående med mina stora barn. Och då var jag verkligen helt själv med dem. Den pappan hade barnen varannan helg och en semestervecka, inte en minut extra...Så då ska det nog gå vägen att plugga även denna gången när det lär bli någon typ av varannan-veckas-lösning, som det ser ut. Blir nog bra det här! 😏




Kramiz

😘😘





💫


Inga kommentarer: