måndag 27 januari 2020

Easy Peasy Beanie




Dagarna ränner iväg med il-fart och är alldeles fullbokade med en massa måsten, men en stunds stickning blir det varje kväll ändå. Jag tror inte jag överhuvudtaget skulle kunna somna om jag inte fått varva ner med dem, åtminstone en liten stund 😉 
Ozzy beställde en mössa av mamma samtidigt med Eddie och Ella, men han har fått vänta en del på den. När jag i förra helgen fick den klar så deklarerade han att han ångrat sig med färgen och ville ha en randig istället....😆 Återstår att se om jag lyckas avstyra det önskemålet eller inte. Har ännu en massa strumpor kvar att sticka.
Beskrivningen till mössan finns i boken "Restvärme" av Anna Braw (Libris förlag) och jag stickade den i Yarn Holly från Rusta.
 Vet inte om det tänker bli någon vinter i år, men även om det nu inte är minusgrader och snö så behövs det mössa ändå. Åtminstone ibland. Ungarna var ute utan i helgen, men när det är +8 grader så är då jag inte den mamman som tänker tjata.


💖


En trött och hiskeligt fnissig spjuver var han ikväll. 😂 Sedan i december har han medicinerat för epilepsi och han blir trött av den medicinen precis efter att han har tagit den, men så länge det är den enda biverkningen så får det gå. Nu vet vi i alla fall att det är epilepsi han har och man vet var det kommer ifrån för det hittade dem när det gjordes MR. Fick också en förklaring till hans talsvårigheter som han har gått vid logoped med i flera år. Fortsättning lär följa. Nästa vecka är det dags för ett läkarbesök igen.
 Nu däremot är det dags att ta några varv till på en stickning innan John Blund 🥱😴




Kramis
😘😘


💫


💫

Inga kommentarer: