måndag 13 januari 2020

Raggsockor till dottern



Återgått till att sticka strumpor på kvällarna igen. Denna gången är det Ella som får ett par då hon önskade sig nya. Dem här började jag egentligen med redan samtidigt som det paret jag gjorde åt mig själv, men...second-sock-syndrom slog till 😂 så dem är gjorda olika år. 
Stickade i "Yarn Mix" köpt på Rusta förra vintern.

Det går bra nu! Inte! Började redan igår när hela dagen bara blev så där sjukt stressig så att jag till och med fick soppatorsk för att jag glömde att tanka bilen! 😣 Bensinlampan började lysa på vägen hem så det var bara att vända, men jag hade åtminstone sån tur att bilen inte stannade förrän några meter före bensinpumpen 🤣🤣 Idag kan man sammanfatta med tvärstopp. Stopp i dammsugaren, eller faktiskt i båda dammsugarna (!) när jag skulle dra av golven i morse. Stopp i avloppet så hela badrumsgolvet stod i vatten när jag klev ur duschen....🙄  Datorn har fått fnatt och bara stänger av sig!?!? Helst mitt i mening. Inte för att jag skrivit så fruktansvärt mycket idag ändå för även hjärnan har gått från att vara väldigt produktiv till att, precis som datorn, stänga av mitt i en mening. Antagligen för att uppgifterna ska skickas in till läraren imorgon. 😓 Eller egentligen på onsdag, men då ska jag sitta i möten på dotterns skola större delen av dagen, så jag vill ha det klart imorgon. Vet med andra ord vad jag ska göra ikväll och inatt när det blivit tyst här hemma och det är inte att sticka strumpor! Skam den som ger sig! 👍💪
Nu ska jag iallafall laga mat! 🥣🥗




Må så gott!

😘





💫




🐜

Inga kommentarer: