torsdag 9 januari 2020

Slättmissionens tröja



Har tagit en liten paus från strumpstickningen och såg till att få denna tröjan färdig istället. Modellen är " Slättmissionens tröja" och beskrivningen finns i boken Sticka och skicka (Anna Braw, Liber förlag). Använde garnet Mello från Rusta. Supermysigt och mjukt garn som jag själv inte hade haft något emot att ha en tröja i. 😊 Denna ska värma någon liten ute i världen.

Sedan i måndags har jag gått från att vara vikarie till att vara studerande igen 👍 Läser till barnskötare/elevassistent bas på distans. När det är klart blir det elevassistent påbyggnad. Vill jobba med barn som har särskilda behov av stöd i skolan sedan. Planerade en gång i tiden att bli lärare (i SO åk 4-9) men så blev det ju inte och med facit i hand så var det kanske lika bra. Förutsättningarna för lärarna har förändrats extremt mycket på senare år. Mina lärardrömmar baserades snarare på hur skolan såg ut under min egen skoltid än hur det ser ut idag. Men, jobba i skolans värld vill jag fortfarande 😊 Och med det skrivet är lunchrasten slut och jag ska återgå till studierna igen. Hälsopedagogik står på "schemat". Jo, det gäller att göra sig ett schema när sitter hemma och ska fixa studierna själv. 👌 Skygglappar för tvätthögen och dammråttorna också för den del 😁




Kramis

😘😘





Inga kommentarer: