tisdag 3 mars 2020

Samuels raggsockor


Och så fick han då äntligen sina raggsockor, Samuel,  som han har fått vänta på hela vintern. Först gjorde jag tre par åt storebrorsan och sen ett par åt mig själv, innan jag kom till skott med hans.😁 "Den som väntar på något gott", sa han när han var här igår kväll och hämtade dem. Ena dottern fyllde år igår, tonåring blev hon, så då kom han hit. Annars är det inte ofta man ser av honom, så vansinnigt upptagen med sina bilar, kompisar och tjejen (som det ska vara i hans ålder med andra ord). Men desto roligare då när man då väl får se av de stora utflugna barnen.

Stickade i Järbo Raggi nr 15151 Himalaya. 
En annan anledning att det tagit tid är det att de första två jag började på (stickar alltid båda samtidigt, dock på varsin uppsättning stickor, ej Magic loop) blev helt olika varandra. Som det ju kan bli när garnet randar sig självt. Så jag började på en till för att få det lika (det nystanet började på samma färgrapport som strumpa 1) och tänkte att får väl ta och dra fram garnet på nysta 4 så strumpa 2 och 4 blir lika. Men det gick och sket sig eftersom sonen står stadigt på jorden med sina 45-46:or  och det var då precis vad ett nystan räcker till...så nästa par som han ska få blir inte likadana, men strunt samma. Det kan väl vara lite charmigt kanske. 🤷‍♀️




Ska väl fortsätta sticka på det andra paret en stund innan det är dags att sova. Just ikväll behöver jag den lugna stunden för mig själv mer än någonsin. Behöver få tänka på allt i lugn och ro. Hur jag ska gå vidare. Igår rycktes allt jag trott på bort.Priset man får betala för att man väljer att se det goda hos andra. Igen och igen. Men inte fler gånger




Ha en fin kväll!

😘



💫








Inga kommentarer: