söndag 23 februari 2020

Grytlappar i bandgarn


Äldsta sonen ville ju ha grytlappar, så det har jag gjort. Dels har han fått ett par tunnare i dubbelt bomullsgarn, vet att det är mest folieformar med färdigmat som lyfts ur den ugnen 😂 Men sen gjorde jag även dem här betydligt tjockare så att han även ska kunna ta i en bakplåt, om han nu skulle få för sig att baka... 😅 Man vet aldrig med honom! Använde Hobbii Ribbon som är ett bandgarn i 100% bomull. Använde dubbelt garn och stickor 9. Det var två gråa nystan jag använde, men när jag satt igång upptäckte jag att det inte var exakt samma nyans, men det gjorde inget negativt åt resultatet i vart fall. Gav lite mer liv istället än vad det blivit om det var exakt lika. 
 Han fick dem i förra helgen och han har hunnit rapportera att de fungerade bra, han hade inte bränt sig.👍 




Jag ska nog ta och göra ett par åt mig själv också, jag behöver ett par nya.Om jag hinner. Och om jag någon gång får tid att baka igen. 🙄 Dygnets timmar räcker inte riktigt till åt allt som jag vill göra. Nu ikväll ska jag ändå ta lite ledigt från skolböckerna och inta soffan med de där raggsockorna som den andra stackars sonen bara får vänta och vänta och vänta på 😆



Må så gott!
😘😘







💫



💫


Kvart i ett
igår natt
Varför...?
Och varför,
 tänkte jag också
 på dig just då?
Borde ha sovit.

Inga kommentarer: