onsdag 12 februari 2020

Lite mera till sonen


Hade helgen ledig ifrån skolböckerna och skulle egentligen åka o hälsa på äldsta grabben och min mormor (de bor grannar), men pga två sjuka ungar fick jag skjuta på det till kommande helg. Samtidigt framförde grabbhalvan att han ville ha grytlappar också, inte bara disktrasor (han har ingen som helst tanke på sin yngre bror som väntar på sina raggsockor 😂 ) så min lediga lördag tillbringades i soffan med hostiga barn och stickningen. Googlade runt lite på stickade grytlappar och kom fram till att det fick bli så enkelt och snabbgjort som möjligt; dubbelt garn Hobbii Rainbow med endast räta maskor. Skulle jag haft dem själv hade det nog blivit en virkad kant också, men till en 23-årig grabb så gick det bort 😉 Hann med en enkel disktrasa ⬇⬇ också. Han ska få så många så är nöjd ett tag sen. Och så hoppas jag att inte kommande flickvänner snor med sig dem också i flytten 😁



Idag är det fullt upp med pluggandet igen, fastän jag ännu har sjuka barn hemma som gör allt för att man ska tappa fokus 😝 Se en film om "konflikthantering i klassrummet" och skriva 800 ord om det "goda samtalet" står på schemat idag 😊👍 så det är bara att fortsätta med det!


Kramis 😘



💫




💫





💐🎂🐜

😉


Inga kommentarer: