lördag 28 mars 2020

Våriga virkade bänktrasor


Vår i luften och jag ville ha lite "våriga färger" i köket. Började med att virka trasor av de färger jag hade hemma redan. Modellen har blivit min favorit. "Lolipop" och den finns i boken Lättvirkade disktrasor. Använde Järbo Soft Cotton i färgerna 8846, 8847 och 8870.


Har varit en ljuvlig vår-dag idag här på Gotland. Fanns egentligen massor som jag behövde göra inne (som att städa 😉 ), men vem vill vara inne när solen äntligen skiner och värmer efter 4 månaders november-väder? Inte jag! Istället blev jag sittande på en bänk vid söderväggen med kaffe, virkningen och lekande barn. 👍 Inne-sysslorna finns kvar imorgon. 😊




Nu har jag bestämt mig! Tänker söka till lärarutbildningen trots allt. Tredje gången gillt kan man säga. Jag valde gymnasielinjen utifrån att jag tänkte bli lärare. Men, jag blev skoltrött och hoppade av efter två år. Sen läste jag in gymnasiet på folkhögskola, sökte till lärarprogrammet och kom in, men då kom äldsta dottern emellan. Och sen tre till...😂 Men nu så! Pedagogerna på Eddies förskola har varit så himla peppande när jag pratade med dem om det ( de har pluggat vid 40+ och 50+) 💕 Ja, den ena av dem föreslog ju det redan när jag skolade in Eddie och skulle börja på vikariepoolen, men då viftade jag bort det. Jaja, får se hur det går. Om jag kommer in ✊ 

 Dags för lördags-mys med ungarna. Film och popcorn 👌


Ha en fortsatt 🔆 helg!

😘😘



💫


Inga kommentarer: