måndag 23 mars 2020

Stickade ankelsockor


Har verkligen fastnat i strumpstickning! Så pass att jag började klura lite på att om man har bara liiite garn kvar, skulle man inte kunna sticka ankelstrumpor? 😂 Joo! Och det var jag uppenbarligen inte först med att tänka på för det fanns flera bra och andra mindre bra beskrivningar på det på nätet. Jag använde den här från Järbo garn. Men till sockorna använde jag reser av Novita 7bröder-garn, rester från dessa sockorna som jag stickade i julas. Väldigt roliga att sticka och fort gick det också! 👍


Ikväll skulle jag varit på ett informationsmöte på Campus Gotland om de olika lärarutbildningarna, men i dessa Corona-tider blev det ett över videolänk istället. 👌 Blev ju inte direkt mindre sugen efter det "mötet" kan jag säga. 😉 Får se om jag inte slänger in en ansökan iallafall, så har jag ändå sommaren på mig att bestämma helt. 😅 Min tanke mottogs väl inte med glädjeskutt direkt här hemma (förutom från barnen då 👍), men det är det ju inget som jag företar mig som gör så...lort samma!
Nu ska jag fortsätta med mina nuvarande studier en liten stund till innan jag får fortsätta sticka strumpor 😁



Ha en fin kväll!

😘😘




💫


Inga kommentarer: