torsdag 26 december 2019

Sockor 🧦


På julaftons kväll blev jag äntligen klar med mina sockor. Dem påbörjades nån gång i höstas, men så gjorde jag dumheten att sticka en annan typ av häl än den jag brukar göra. Det blev inte alls bra och skulle repas upp igen och då blev det liggande...🙄 Till den 22:a när julklapps-vantarna var klara. Alla som stickar vet väl hur motigt det är att repa upp en stickning 😂😓
Stickade i Novita 7bröder Polaris


Julen har avlöpt helt ok, trots allt. Hade Kevin, Tim och Oliver med flickvän  hemma från lunch till Kalle och så kom Samuel med sin Jenny på kvällen. Gårdagen var så där lugn och slapp som bara juldagar kan vara. Ungar som leker med sina julklappar, äta mera julmat, matiné, spela julklappsspel, knäcka lite nötter och bara va. 💖 För min del även att lägga upp en ny stickning. Äldsta sönerna ville ha flera par raggsockor då båda jobbar mycket utomhus. Så det får mamma fixa. 😊 Men, jag har väldigt skralt med sock-garn hemma, så därmed fick jag en ursäkt att åka till Tyg&Garn imorgon 😂👌



God Fortsättning!

😘😘





💫





💫












Inga kommentarer: