söndag 22 december 2019

Rund virkad duk



Mitt i julbestyren men tänkte hinna med ett snabbt inlägg. Virkade denna i somras, men den fann inte sin plats förrän nu under julstädningen. Varför ha bara röda dukar överallt liksom? 😉 Gjorde den efter samma princip som de virkade runda make-up-padsen som finns här . Använde Drops Paris (bomullsgarn).



En dag kvar till den där julafton som alla, inklusive jag, stressar ihjäl sig till. Varför kan man man fråga sig. Brukar bli jul ändå, vare sig man hunnit allt som man tänkt eller inte. Medan vissa bara älskar allt som har med jul och göra och går all in redan till första advent med gran och hela baletten är december för mig bara en jä_la ångest. En av mina vänner rymde i år (hon råkade fylla jämnt i förrgår ..) och sitter nu på ett hotell  i värmen med ett glas vin och struntar i julen i år. Och jag tänker; nästa år! Nästa år struntar jag också i den här hemska hysterin och åker nånstans där man kan undslippa julen. Nästa år...nästa år. Men imorgon får jag stressa klart med städning och pyntning och knäck... 🎄Nej, struntar i knäcken. Det ska man ändå inte äta i vuxen ålder. Det kan bli dyrt hos tandläkaren då. En ask Paradis går precis lika bra 😊


Må gott!

😘😘








"You don´t cross my mind
You live in it"

💫

Nattinatt
😉

Inga kommentarer: