fredag 13 december 2019

Snart tredje advent 🎄


När jag plockade fram adventsljusstakarna till första advent insåg jag att jag ville ha en ny duk i vardagsrumsfönstret. Så virkade ihop en i det enda "juliga" garn jag hittade i gömmorna, dubbelt Hobbii Rainbow 8/4. 


Julkänslan har inte riktigt infunnits sig här hemma, men den kommer väl ännu, kanske. Om inte förr så brukar den dyka upp när jag bakar pepparkakor med ungarna och hela huset doftar pepparkakskryddor 😊 Det och plocka fram julpynt ska vi göra på söndag 👍 


Samtidigt som Eddie bad mig göra en mössa ville Ella också ha en, men hennes blev liggande till förmån för de jag gjort till hemlösa. 🙄 Men nu så blev äntligen hennes klar också. Efter att hon gått igenom allt mitt garn valde hon Carro Magic. Beskrivning finns i boken Restvärme (Anna Braw).

Nu ska jag sätta mig en stund och sticka på en julklapp. Bara en liiiten smula stressad över att hinna klart med dem 😉 Varför jag aldrig kan lära mig att göra saker o ting i god tid...? Iallafall aldrig till jul.  😓 Och imorgon tar jag ungarnas önskelistor och kastar mig in i julhandeln i stan. Det om något ger en ett redigt stresspåslag och en hel del gråa hår. Samma visa, varje år, puuh!!!🤣 


Må gott!

😘😘












💫






Inga kommentarer: