måndag 2 december 2019

Mjuka ull-vantar


Mitt absoluta favorit-garn är Drops Nepal. Blandningen av ull och alpacka gör det varmt och mjukt plus att det är väldigt lättarbetat. Dessutom är det inte stickigt som en del ull-garner kan vara så det lämpar sig väl för sådana som är känsliga för det, barn t.ex. 😊 Själv är jag inte känslig för det, snarare tvärtom 😁 men gillar ändå Nepal-garnet väldigt mycket. Gjorde ett par vantar åt mig själv efter ett mönster i "Vantar, mössor, sockor och sjalar" av Anita Gunnars.

Vantar är rätt roligt att sticka, förutom den där tummen.... Jag stickar oftast båda vantarna färdigt och tar båda tummarna sist. Vilket gör att det kan bli liggande ett tag innan det blir gjort 😜 
I en av stickgrupperna som jag är med i på FB var det en tjej som stickade en massa vantar till stadsmissionen. Hon stickade själva vantarna och sen lämnade hon över dem till en annan tjej som gjorde tummarna. En sådan samarbetspartner skulle jag också velat ha 😁👌

Nu tänker jag bädda ner mig i soffan igen. Är hemma med feber, ont i halsen och allmänt ont i hela kroppen 🤧🤧 men virka går ju ändå 😉


Kramis

😘😘






💫


Inga kommentarer: