onsdag 7 augusti 2019

Virkat igen!



Stickade makeup pads har jag haft en himla massa år redan. Men så har jag sett så många som virkat pads och dem ser ju faktiskt mera arbetade ut än de stickade. Tidsmässigt undrar jag om inte de virkade faktiskt går snabbare att göra. Åtminstone när man gjort några stycken. Beskrivningar finns det lite varstans och dem påminner väldigt mycket om varann, men jag tog till slut en från Instagram som går fort att göra och är även lätt att förstå om man är nybörjare. Hos kontot https://www.instagram.com/kallevillesdiy/ finns den beskrivningen.

Är du istället nyfiken på stickade pads så finns det här Mitt det inlägget från 2011 är utan tvekan det mest besökta av alla inlägg på den här bloggen. Kul att det ännu dyker upp efter så många år 😊
På min andra blogg Bullerbymamman (ej aktiv f.t.) är det också ett väldigt gammalt inlägg som besöks väldigt frekvent och det är "Vad man sparar i pengar på tygblöjor". Väldigt roligt tycker jag eftersom det, likväl som det om stickade pads, kanske får en person till att gå från engångsprodukt till flergångs-produkt (eller vad det nu kan heta/kallas).



Ville ha en korg att lägga mina pads i i så jag gjorde den här, men nu har jag ångrat mig 😆 Vill ha en i en annan färg istället, så Ella ska få den här gråa. Badrummet är målat grått, hyllorna och badrumsskåpet också. Även om jag gillar grått så kan det blli för mycket av det god. Ska göra en ny i någon klatschigare färg istället.


Och så har det blivit en stor korg också, även den i grått. 😆 Beskrivning på korgar finns bl.a. i boken Virka! Virkade projekt för ditt hem (Molla Mills). Jag virkade i Ribbongarn från Hobbii med virknål 7.




Ha nu en skön kväll!
😘😘













🐜

Undrar ju verkligen J...
🙊🙊❓



Inga kommentarer: