tisdag 13 augusti 2019

Easy Peasy Beanie till Loki


Till insamlingen till Loki som jag skrev om igår önskades även stickade mössor till bebispaketen.. Jag har (hittills)  gjort två Easy Peasy Beanie-mössor av härligt gul Novita Helen. Storleken passar nyfödd-ca 4 mån. Ska skicka iväg det jag hinner få ihop i mitten av nästa vecka, så det ska nog hinnas med några flera mössor innan deadline.😊 Ska hälsa på mormor och hennes syster imorgon och jag har en aning om att jag kommer därifrån med mera garner.... 😂
Beskrivning till denna mössa och en väldigt massa andra plagg passande till insamlingar av det här slaget finns i boken nedan. "Femtimmarskoftan" på omslaget har man ju gjort några stycken, både till mina egna barn och till barn på andra sidan jorden 😊



Med önskan om en skön kväll! 
😘😘







Inga kommentarer: