måndag 19 augusti 2019

Singoalla-klänningar


Helt enligt plan blev det en stund vid symaskinerna i helgen. Tre små klänningar i 62 som även dessa ska skickas vidare till en insamlingen som delar ut bebispaket på en förlossningsklinik i Loki. Sydda i Hallonsmulas mönster av små bitar av tyg från Jny design som legat väldigt länge i mina gömmor.


Så var vi framme vid sista sommarlovs-dagen. Känns alltid en smula vemodigt. När man var liten var sommarlovet evighetslångt, men som vuxen går det väldigt, väldigt fort. Tjejerna börjar på en annan skola, Ozzy börjar ettan och Eddie ska på ny avdelning på sin förskola. Som är belägen i skolbyggnaden så det är lite pirrigt för honom också. Han har varit ledig hela långa sommaren och är inte alls så pigg på att börja igen imorgon (till skillnad från sina syskon), men jag kommer vara med honom ett tag imorgon och "skola in" honom igen.
 Själv fortsätter jag på vikariepoolen inom barnomsorgen och var beredd att "stå tillgänglig" resten av veckan, men de håller på att "starta upp o starta om" och blabla, så denna veckan lär det ännu vara lugnt. Gör inte så väldigt mycket för min del egentligen. Då hinner jag baka o fixa till Ellas årsdag som är på torsdag. Och på fredagen ska man på mammografi...🙊 Fick tid mitt på dagen så hade ändå inte kunnat stå tillgänglig för jobb då. Samtidigt är jag lite mätt på ledighet nu 😉



Må gott!!!
😘😘





🙊

🐜


Inga kommentarer: