måndag 12 augusti 2019

Insamling Loki




I lördags när jag satt och scrollade igenom facebook fick jag se ett inlägg i gruppen "Handarbeta för välgörenhet".  Det behövdes hjälp med att få ihop plagg till bebispaketen inför kommande resa till kliniken i Loki. Min plan var ändå att tillbringa den här regniga lördagen vid symaskinen, så jag gick jag genast upp och rotade fram mönster i bebisstorlek. Tröjor/klänningar och korta byxor stod på deras önskelista. Har hittills sytt en singoalla (Hallonsmula-mönster) och tre par kortbyxor i storlek 56.





Jag var nog liite för ivrig att sätta igång så jag läste inte korta byxor förrän efter jag hade gjort dessa.  😂 Modellen har jag sytt till tidigare insamlingar så det var det första mönstret jag rotade fram. För er som är nya besökare här så har jag tidigare bidragit till insamlingar till  Manduar , till Panzai i Kongo, Mössor till Nepal, Polen, Sticka och skicka . Numera görs det oftast fortlöpande insamlingen via gruppen på facebook snarare än dessa jätteinsamlingar som var tidigare.

Tiden är knapp innan det ska skickas iväg, men jag har i alla fall denna veckan på mig så ska hinna få ihop lite till. Har, naturligtvis, något på stickorna också som ska till Loki 😊


Ingen kan göra allt men alla kan göra något ❤



Ha en fortsatt fin dag!
😘😘













"Lilla J"...
Joline ❤
Skulle hon heta
Inte...vad du nu tänkte


Inga kommentarer: