lördag 3 augusti 2019

Virkade korgar


Projektet att måla om badrum och farstu är nu i hamn. Bara lite av det där sista "piffet" kvar till det är helt färdigt. Några nya korgar till förvaring i badrummet vill jag ha så började med att virka en i rosa. Badrummet går i grått (hyllan o väggen är samma färg fastän det inte ser ut så på fotot, skyller på mobilkameran 😉) så det matchar fint med rosa, tycker jag. Jag ska göra några stycken till.

Beskrivning på virkade korgar kan man hitta lite varstans på nätet, men jag har tagit den från boken Virka! Virkade projekt för ditt hem av Molla Mills


Min gamla burk i plåt som jag har eyeliner, borstar mm i hade blivit rostig o ful i botten så virkade en ny till det. 😊 La i en bit pappskiva i botten för att inte någon smal penna ska rymma ur "starthålet" som blir i botten när man virkar sådana korgar.



Ha en fortsatt skön helg!
😘😘
















Inga kommentarer: