måndag 26 augusti 2019

Lejon i brallan


Lill-grabben som vanligtvis har myror i brallorna får ha lejon där istället 😉  Lilla räkan har ännu problem med att ha köpta byxor och kallingar eftersom de bara rasar av hans lilla mage, så han ber mig att göra "mamma-songer" och "mamma-byxor" istället. Och finns inga sådana i lådan på mornarna när han ska klä på sig så är det bäddat för katastrof. En arg 5-åring är inget man önskar sig en stressig morgon, så ska fylla på hans garderob så vi kan kan få lugna och trivsamma mornar... 👌
....
Vem försöker jag lura? Han kommer hitta på något annat att svida om förstås 😂😂
Nu börjar det äntligen röra på sig igen på jobbfronten, efter mycket strul.  Först hade vikariepoolen "glömt bort" att förlänga min anställning i systemet efter dem fått mina papper i juli. 😆 Det var snabbt fixat, men lönekontoret sölar (ännu) och så länge jag inte är i deras system kommer jag inte åt att sätta mig tillgänglig för jobb. Men, idag hade skolan jag varit på tidigare  ringt och bett om mig ons+fre, så ...det löser sig sakta men säkert 🙏🙏 *hoppar-lite-glädjeskutt* 



Ha en skön kväll!
😘😘








Hur ofta har jag inte stannat upp och tittat på klockan
 för att sen inse att det var då du läste...
en smula märkligt..

eller så är det inte ett dugg konstigt
egentligen 💫


Inga kommentarer: