lördag 27 juni 2020

Hättor till Panzi



Värmebölja deluxe och jag njuter för fullt! 😊 Dessutom har jag precis påbörjat sommarledigheten 👏👏👏  Naturligtvis har man en massa som hoppas hinna göra under ledigheten, men framförallt ska jag passa på att varva ner och försöka ta dagen som den kommer. 
 Nu har jag tagit hem en låda från posten som allt färdigt till Läkarmissionens insamling hamnar i. Ännu finns det lite plats kvar, så några saker till ska jag ännu få ihop innan jag skickar iväg den. Två värma-liten-hättor till blev färdiga vid midsommarens lediga dagar. Båda virkade i Hobbii Rainbow cotton 8/8 med virknål 4.




Ska strax virka vidare på en jollyjacket i kvällssolen. Passar på att njuta av lugnet när nu två av barnen är utlånade till en storebror för en vända till stranden. Har nämligen haft ena sonen med sambo här idag som hjälpt mig lite med bilen inför besiktningen. Oliver var alltid pigg på att städa min bil när han var liten. Alltid villig att tjäna en slant 😂 Han är lika "billig i drift" ännu, fast nu betalas han i pizzabullar och rabarberpajer 😆 Jag har haft ett evighetslångt problem med bilen känns det som. Senaste var, när jag precis fått hem den från verkstan, så blev det ett nytt fel som skulle kosta multum att fixa. Moloket ställde jag av eländet i höstas och har kört lånad bil sen dess. Hade väl nästan helt förlorat hoppet om "pärlan" som jag nu haft i 18 år. Det är klart att då börjar saker och ting gå sönder. Men som tur är så är äldsta grabben är duktig på bilar. Tog honom en kvart att fixa, det som verkstan skulle ha 9000 för!!! Kostnad; en påse mammas vaniljbullar 👍 Så nu ska den nog snart vara på rull igen 😍 Och då skulle guld-grabbarna fixa en hel-recond på den också. 👌😁




Ha så gott i värmen!

😘😘





💫


Inga kommentarer: