tisdag 23 juni 2020

Som små karameller




Som små karameller på rad blev de här små easy peasy beanie-mössorna. Använde ett garn som jag haft i gömmorna i många år, Carro Magic, som tyvärr inte går att få tag i längre. Synd, för de var verkligen härliga färger på det. Som tur är så räcker mitt lager av det ännu till en hel del plagg. 3 nystan á 50 gram räckte till 4 små mössor, med lite "stöttning" med lite rosa Novita Holly som randades in i den närmast på bild.
🌺

Är helt slut i knoppen ikväll så jag tänker inte göra några knop alls ikväll utan istället fortsätta med mina mössor och jolly jackets redan nu.Har varit på grundsärskolan och skrivit in äldsta dottern idag. Har fått så mycket info så att det pluppar ut genom öronen på en! 😅
 För många skulle det säkert kännas som ett nederlag att ha ett barn där, men för mig känns det som att jag äntligen kommit i mål. Flera års stridande för att bli lyssnad på och förstådd ( och utan att själv få skulden för att hon inte klarar skolan) har äntligen gett resultat. Nu ska hon äntligen få undervisning som hon har en rimlig chans att tillgodose sig. Undervisning utifrån sina förutsättningar. Och jag hoppas innerligt få slippa att någonsin igen få höra att dotterns svårigheter beror på att jag "undanhållit henne ifrån barnomsorg" eller för att jag har så många barn så att jag inte hinner med dem...😣 Eller något annat korkat. Tyvärr är det inget ovanligt bemötande, det vittnar många föräldrar till funktionsnedsatta barn om. Men det gör inte det mindre tröttsamt. 
 Det här blir bra för henne. Kanonbra till och med! 👍 Det är jag övertygad om.




Må så gott!

😘😘



Inga kommentarer: