fredag 5 juni 2020

Jollyjacket av restgarner



Lite restgarner av Drops Paris räckte till en liten Jollyjacket. Riktigt rolig virkning och jag har flera små jolly på gång, även med långa ärmar. Just den här fick bli efter original-mönstret eftersom garnet inte räckte längre. Drops Paris virkas med nål 5 så den här blev en liten aning större än de tidigare jag gjort, motsvarar nog ca storlek 62-68. Den kommer få åka med de övriga till Läkarmissionens insamling till Panzi-sjukhuset i DR Kongo. 

Idag är det studentfirande här på ön, men under rådande omständigheter så blev det inte att åka in till Visby och se på det utan det ska live-sändas på nätet istället. Det är inte något av mina egna barn som tar studenten i år, däremot de tre äldsta sönernas flickvänner gör det, så jag kommer titta på utspringet på datorn om en liten stund. 
 Imorgon är det både studentmottagning hos den ena flickvännen och 6-års-firande av familjens yngsta lille parvel som står på agendan, så det där med att fira nationaldag struntar jag i 😊 Men nu ska det sista på veckans inlämningsuppgift skrivas klart!



Må så gott!

😘








Inga kommentarer: