måndag 12 oktober 2020

Liten tröja i lila 🌸





Förra helgen hade jag två tröjor liggande som väntade på att bli monterade. Och gissa vad, det har jag fortfarande!!?  Fastän jag monterade den här då. Kontentan av detta; mina stickor går fortare än vad sy-nålen gör 😉
   Den här har jag stickat av ett lila garn som jag hittade på Röda Korset, utan banderoll. Jag anar mig till att det är någon ullblandning. Det gråa som jag gjorde ränderna av är Holly från Rusta i alla fall. Lagom till en ettåring.


Även den här tröjan ska skickas till någon insamling längre fram. När alla är monterade och kartongen blivit full vill säga. Jag stickar/virkar den mesta av min lediga tid. Men så där värst mycket ledig tid är det inte numera när jag pluggar, men det är såå himla kul att plugga 👏👏 så det gör inte så mycket. 
    Nu ska jag i alla fall sätta mig en liten stund med stickorna och 🧶 innan det jag stupar i säng. Allt har går i ett i ett idag. Morgondagen ser ut att bli likadan med inte mindre än tre (!!)  föreläsningar och så ska det klämmas in ett tandläkarbesök med dottern också 😅






Ha en fortsatt fin kväll!

😘





 

Inga kommentarer: