lördag 3 oktober 2020

Stickad barntröja 🍂



Här har det varit tyst länge nu, men det har blivit så för att studierna tar den mesta av min tid. 😊 Den här tröjan blev monterad för några veckor sedan. Samma modell som de andra jag stickat under sensommaren från Sticka till barnen (ett häfte från Vi föräldrar från 80-talet). Storlek 4 år ungefär. Använde Holly-garn från Rusta förutom det mörkblå som är ett banderoll-löst nystan från Kupan. 


Lade till några mönsterbårder på den som även dem fanns i häftet fast till en annan tröja egentligen 😊

Ska återgå till studierna nu. Har en föreläsning att titta på (en fördel med att det ännu sker på distans är att många föreläsningar är inspelade denna kurs) och skriva några sammanfattningar av några kapitel i kurslitteraturen. Inte för att jag måste, men för att få det en smula lugnare under kommande vecka. Imorgon ska jag vara helt ledig från böckerna. Hoppas hinna montera de andra tröjorna jag har hunnit sticka klart då.


Ha en mysig helg!

 😘








 

Inga kommentarer: