tisdag 27 oktober 2020

Tröja och mössa 🍁



Det går inte fort, men det går. 😀👍 Att montera de färdigstickade tröjorna alltså. De går helt klart fortare att sticka. Samma modell som tidigare som jag hittat i ett gammalt stickhäfte från tidningen Vi Föräldrar. Använde garnet Holly från Rusta. Den här är lagom till en 4-åring och kommer att skickas iväg till något behövande barn någonstans i världen så småningom.






 I väntan på att tröjan skulle monteras hann jag med att göra en matchande easy peasy beanie-mössa av restgarnerna. 😊

Idag har jag en lugn och skön dag. Skrev hemtenta igår som tog hela dagen (mellan 8-19). Även om jag hade en bra känsla när jag skickade in den, så är det lite som att luften går ur en när man är klar. Alla såg trötta ut på dagens seminarium, såg det var inte bara jag som kände så 😅 Det är höstlov för barnen den här veckan, så idag har vi bara haft det lugnt och mysigt. Det gäller att passa på för imorgon och resten av veckan blir det fritids för grabbarna eftersom jag för ovanlighetens skull ska hålla till inne på högskolan istället för på Zoom. Trevligt med lite omväxling 😀


Ha det bäst!
😘






Inga kommentarer: