onsdag 2 juni 2021

Sockor till vintern

 


Återigen har jag gjort mig ett par varma, goa sockor till kommande vinter. Skaftet är av ett nystan Järbo Raggi som jag köpte för rätt länge sedan. Det fanns bara ett nystan kvar i den färgen, men jag gillade så pass mycket att jag köpte det ändå och tänkte att det får väl bli ett par ankelsockor. Sen dess har jag även fått hem Socki garn från Adlibris  och det mörkgrå passade riktigt bra ihop med Raggi-garnet, så det kunde bli ett par raggisar trots allt.


NUUU så har jag äntligen fått sommarlov! 🙏🥰 De sista veckorna var mer än lovligt intensiva med många redovisningar, grupparbeten, "Vanliga" inlämningar och de "big deals": tentor. Tre härliga stycken! 😅 Vi har till på måndag 7/6 på oss, men jag blev klar lite tidigare, som jag hoppades på. Dagarna framöver är det ändå en hel del annat smått o gott inbokat. I morse gjorde Ella sömn-EEG, imorgon utvecklingssamtal med andra dottern i stan och på fredag ska det bakas bullar till Eddies årsdag i helgen (och fylla på frysen till sommar-utflykterna). 💪 Men nästa vecka kommer jag få ha några helt egna lediga dagar eftersom barnen inte slutar förrän på torsdagen 🙏😁


Ha en skön kväll!
😘😘


🌺


Inga kommentarer: