tisdag 22 juni 2021

Nytto-sömnad 🌺








 

 Passande små sy-projekt att sitta med ute på verandan. Fastän senaste dagarnas värmebölja gjorde det näst intill outhärdligt att ens sitta där i skuggan. Hur som helst så blev jag klar med ett gäng till slut. Det var egentligen dottern som hade beställt ett gäng nya trosor. Likväl som jag föredrar hon OMG Bananas hemsydda framför köpe-varianten. Men när jag rotade bland stuvbitarna så hittade jag flera tyger som inte hon ville ha, så det blev både Betty Boop åt mig själv.

 Och två par randiga. 

Men hjärtan föll fjorton-åringen i smaken. 😉

Har ännu ett gäng tillklippta, men nu vill jag sy något annat emellan innan jag tar tag i den högen. Idag har också maskinen fått komma ut i skuggan och det blir en hemma-dag. Tar paus från sol och bad idag trots den fortsatta värmen för att tjejerna har blivit lite väl kräftlika 🥵



Ha en fin 🌞dag!


😘

Inga kommentarer: