fredag 18 juni 2021

Mössor till Tanzania




 I maj dök det upp en ny insamling av mössor till nyfödda. Denna gången går dem till Tanzania där en svensk sjuksköterska arbetar. Under sommaren är hon hemma i Sverige och önskade då få fler mössor med sig när hon åker tillbaka efter semestern. I gruppen på Facebook har jag sett hur mössor fullkomligen väller in, det är uppe i flera hundra vid det här laget och insamlingen håller på ytterligare en månad, så vart ska det sluta?? 😁👍👍👍👍 Jag har också sett att det är massor som googlar sig hit till bloggen för prematurmössor 👍👍
  Även jag ville förstås bidra med några stycken. Det blir inte så många som förra året, men åtminstone till sex små nyfödda. De övre är navelsträngsmössor i prematurstorlek och nedan har vi "gamla hederliga" Easy peasy beanie, två prematur, två NB. Jag har använt garnerna Holly och Polly från Rusta till dem.



Det ska definitivt bli mera till välgörenhetsinsamlingen under sommaren, men då till Ukraina. Och så är det en del nytto-sömnad till de egna som ska göras också. Idag kommer jag återigen kånka ut symaskinen på verandan där det är skugga fram till 15 och sitta där. 😊🙏





Ha en härlig dag i solen!

😘







Inga kommentarer: