onsdag 7 juli 2021

Toppluvan Lisa gånger tre






 

Som jag nog skrev i förra inlägget så tänker jag denna sommar lägga krut på att göra saker som ska skickas till Ukraina och då framförallt till barnhemmet Novi Dome. Det som eventuellt inte passar i storlek till dem barnen delas ut till fattiga familjer i närområdet så allt kommer till användning. Först har jag nu fått färdigt tre stycken toppluvan Lisa som är ifrån Maja Karlssons bok Sticka svenska mönster. Väldigt enkelt och roligt mönster att sticka och skulle passa perfekt om man är nybörjare på flerfärgsstickning. Nu räknar jag väl mig inte riktigt dit, men bara för att det är så enkelt att göra så funkar det till och med att göra framför teven eller på bilturen 😁 Och eftersom det är flerfärgsstickat så blir mössan varmare än när man bara har en färg och det tänker jag att det kan behövas i stränga Ukraina-vintern. Alla tre är stickade i Drops Nepal i storlek ungdom/vuxen. Nu försöker jag mig på att göra samma mössa i barnstorlek genom att använda tunnare stickor och garn. Får se hur det går. 😊 Det ska jag faktiskt ta och sätta mig med nu för i likhet med stora delar av landet har vi ⛈⛈⛈ regnigt väder idag som inbjuder till att kura inomhus medan regnet smattrar på taket. 



Ha en fortsatt bra dag!

😘




Inga kommentarer: