fredag 23 juli 2021

Två ufon mindre 🧶








Blev av med ett par ofärdiga saker som legat lääänge på hyllan häromdagen. Det ena var en tröja som jag virkade förra sommaren och som när jag skulle montera den så var det något som inte stämde och så så blev den liggande. När jag nu tog fram den igen så upptäckte jag att jag ju gjort två bakstycken...!!! 🥴 Bara att rippla upp och göra om, göra rätt. Virkad i Tone ifrån Falkgarn och storleken är 2-3 år. 


Det andra ufot var en riktig tråk-stickning 😏 som jag hade haft med i bilen förra sommaren. Bara räta maskor runt runt på rundstickor. Semester tog väl slut innan den blivit klar så den blev också liggande. Var bara några ynka centimeter kvar plus resåren i överkanten. Det är en halsvärmare, sådan som flickan i vänstra övre hörnet har på bilden nedan och det är från den boken jag tog beskrivningen. Passar barn mellan 2-5 år och är stickad i ett garn som heter Atlas som jag köpt på lokala lågprisbutiken.



Dessa båda ska skickas till Ukraina. Just halsdukar är något som de har efterfrågat så jag håller på med några nu. Dock så stickar jag inte dem för just att sticka halsdukar är i mitt tycke ungefär lika roligt som att se målarfärg torka. Jag kör virknål för jag tycker det går fortare 😁👍


Ha en fin fredag!

😘😘



💫

 





Inga kommentarer: