måndag 26 juli 2021

Virkade halsdukar till Ukraina






 
För tillfället efterfrågas varma plagg till kommande vinter till Ukraina. Detta som jag kommer att skicka hamnar på barnhemmet Novy Dom och det överskott som de får delas ut till de fattiga i byarna i närheten. Halsdukar var något som de har behov av så nu har jag virkat två stycken "Merlin halsdukar" i dubbelt Holly-garn från Rusta.


 Beskrivning på dessa hittar man på Youtube om man söker på Merlin halsduk.

Sen har jag även virkat en annan halsduk i ett lite tjockare garn som heter Dolly, också från Rusta. Den här är inte virkad runt runt som en Merlin utan fram och tillbaka med stolpar. Sen har jag även virkat ihop kortsidorna så att den fungerar att vira runt halsen på samma sätt som en Merlin. När man virkar så växer halsduken fram fortare än när man stickar så jag föredrar helt klart den varianten. 😁

Idag har vi tagit paus från sol och bad och det kommer att bli en lugn skön dag hemma i trädgården. Tänker passa på att sitta ute och njuta innan det där utlovade väderomslaget kommer. Ska läsa lite men kommer även garanterat att virka eller sticka på något också 🥰


Ha en fin start på veckan!

😘




Inga kommentarer: