lördag 17 juli 2021

Toppluvan Lisa i barnstorlek 🌺







Som jag skrev i förra inlägget tänkte jag prova att göra toppluvan Lisa ifrån boken Sticka svenska mönster (Maja Karlsson) även i barnstorlek. Och med tunnare stickor och tunnare garn så blev resultatet en mössa passar gissningsvis 4-6 år. Har ingen i den åldern att prova på, men den var åtminstone alldeles för liten för min yngsta 😉

Min plan har ju varit att skicka de mössor jag gjort till Ukraina, men lite sent nu fick jag reda på att när det gäller just mössor var det stopp för de har så många redan på lager att dela ut 🥴 Men det gör ju inget egentligen, behovet både här i Sverige och i många länder utomlands är outtömligt, så de kommer att komma till nytta ändå. 🙏Jag en del på lager så jag hade ändå tänkt göra i ordning även en låda till Slättmissionens Hjälpande Hand (som tar emot allt och sorterar och skickar vidare till det land/ område som behöver) till hösten så alla mössor kommer troligen gå med dit. Eventuellt att de i vuxenstorlek kan behövas till de hemlösa här i Visby. Jag ska höra efter! Och lådan till Ukraina lär bli full ändå, fast med andra saker 🧦🧶👍

Idag har jag (äntligen) fått för mig att slutföra lite ufon som blivit liggande. Och då gäller det att passa på att ta till vara det infallet 😂👍 Vi behövde vila lite från sol och bad (fast imorgon kör vi igen!) så det fick bli stunder i skuggan idag. Har även plockat av en del körsbär och vinbär (gott till vintern), googlat runt efter idéer för kommande projekt och rotat bland garner och tyger. En riktigt lugn och skön lördag med andra ord 🙏🥰


Ha en fin kväll!

😘


💫


Inga kommentarer: