lördag 13 mars 2010

Försmak av våren





Solen har skinit från klarblå himmel och jag tog en promenad med minstingen idag. Kan inte bara hålla sig inne o gnälla över snörvlande och hostande. Vi gick inte så långt, bara så att vi fick en gnutta frisk luft och sol-vitaminer, men ack så skönt det var! På promenaden passerade vi "den gamla bron" som familjen kallar den. Många skulle säkert tycka att det är bara en gammal bro, men jag tycker att det är så vackert där, vid alla årstider. L vill alltid stanna där o titta ner i vattendraget. Hon var hemma och sov middag idag, men vi stannade ändå och lyssnade på det susande vattnet.

Har köpt mig en veck-apparat till symaskinen och den skulle ju provas direkt. Tog bara en bit som låg tillgänglig och körde på utan att egentligen en tanke på att göra något speciellt.. Kul var det och när jag tog ur den ur symaskinen så såg jag en kjol :-) I med en resår och på med en snedslå, så var det klart. Passar bra till sommaren, men E fick testa den direkt och visst ger den en feeling av vår!
Tyg; Stuv från Kupan, snedslå från mammas gömmor.
Mönster; inget alls ( eller ska jag kalla det mitt eget ;-)? )

Inga kommentarer: