onsdag 10 mars 2010

Harembyxa




Vi har verkligen hamnat i den onda cirkeln med förkylningar. Sambon är tillbaka på jobbet o killarna är i skolan, men tjejerna o jag har fått hålla oss hemma från öppna förskolan. De har börjat om igen med sin hosta o snorande. Men en tröst är att solen har skinit från klarblå himmel i tre dagar i sträck, DET piggar upp tillvaron oerhört mycket. Igår var vi ute en stund, förkylning till trots, frisk luft skadar inte. Men idag håller vi oss inne och njuter solsken genom fönstren. Solsken till trots så blåser det så det är iskallt ute.
Ella har fått en tröja och ett par harembyxor. Har egentligen aldrig gillat harembyxor, men måste erkänna att jag gillade modellen på E. Använder alltid tygblöjor på henne, och harembyxor har ju ordentligt med plats för en stor blöja :) I vanliga fall får jag alltid göra byxor i en storlek större till henne i midjan men korta av benen för att de ska passa, men det behövdes inte alls nu. Ska definitivt göra flera sådana till henne så småningom. Har dock blivit ganska mycket byxor sydda på sistone, ska ta tag i att sy tröjor istället ett tag framöver. Ellas tröja var jag ganska trött på när den väl var klar. Det mönstret tänker jag inte använda igen! Deras beräkning till resåren för halsen var alldeles på tok för kort o hade jag gjort efter det hade hon blivit strypt! När jag ändrade blev den en aning för lång istället.... och sen var det ett himla bök att sy runt resåren i ärmar o hals med tvillingnål. Men Ella är glad för sina nya kläder i vart fall och det är ju alltid huvudsaken:)
Mönster; Sömnadsmagasinet nr 12/2009
Tyg; blommig babymanschester, stuv som jag fått av en väninna.
Rosa trikå från shop handarbete

1 kommentar:

Maria sa...

Jag tycker om att du syr kläder av andra gamla kläder. Återbruk är en av mina stora passioner...
Tack för besök hos mig, välkommen åter!