måndag 8 mars 2010

Gammalt blev annat




Häromdagen köpte jag en jeans-kjol på Kupan. I vanlig ordning orkade jag inte prova innan, den passade INTE kan jag säga :( men inte gråta över det. Det blev ett par jeans till E istället. Satt på orange mudd (från Tradera) så det blev lite färg oxå nu till våren (för den kommer väl i år oxå???)

Blev även ett påslakan köpt i gul/vit bäckebölja. Skönt till en svalare pyjamas åt L, även den tänkt fram till våren. Än behövs det flanellpyjamas och dubbla täcken, brr. En vägg i vårat sovrum ( där döttrarna också huserar) saknar vindpapp på ena väggen....Tänk er -15 o blåst ute så förstår ni vad man kan sakna vindpapp...Å nää, det är INTE vi som missat att sätta i det, förra ägaren erkände sitt misstag.

L`s pyjamaströja har jag försökt mig på att rita ett eget mönster till. Jag såg en pyjamas hos en av klädkedjorna som jag gillade modellen på, men köpa när man kan sy själv? Näpp! För att vara ett första försök att rita ett eget mönster är jag ganska nöjd, men det kommer att bli ändringar på den om jag gör flera. Den ska bli längre isf, ev en volang i nederkanten (har ju både rynkfot och veckapparat numera till maskinen o de måste lekas med :-)) Istället för en rad med knappar som det var på den i affären satt jag en tryck-knappar som inte syns på framsidan.

Solen har skinit så underbart i dag:-)Det blåste mycket o kallt, så vi höll oss inomhus eftersom flickorna börjat hosta o snora IGEN. Men den värmde i sinnet. Stekte pannkakor och gjorde en äppelpaj+ en röra-ihop-kaka med hallon tillsammans med hjälpredorna. Och det var minst lika härligt när vi fikade tillsammans med killarna efter skolan med solen skinande in genom fönstret. Vad firar vi? frågade S. Jag svarade; att vi är en dag närmare våren.

Inga kommentarer: