fredag 10 december 2010

Mössor o vantar

När jag hade sytt mössor av fleece till döttrarna så ville två av mina stora killar ha mössor i samma modell. I helgen hittade jag en fleecefilt på Rusta som jag tänkte var tillräckligt "cool" för deras smak. Samma beskrivning som sist från Baby Cool.
När jag ändå var i klippartagen blev det även varsitt par vantar till döttrarna också. Dessa av en rejäl tjock fleece från Tyglagret och med rejält långa muddar (nervikta på fotot). Muddväv från SoS, mönster eget.
Jag beställde några nystan till av Carro Magic =) Dem och några andra goa garner är nu på väg hem till mig (gnuggar händerna). Fast i helgen får jag försöka slita mig från både symaskin o stickorna ett slag och ta tag i julstöket. Även detta året har jag lovat mig själv att inte vara ute i sista stund med allting. Får väl se hur det går med det...Har man tid över de sista dagarna så brukar alltid flera saker läggas till på att-göra-listan snarare än att man just tar det lugnt och inväntar julen.
Trevlig helg! Posted by Picasa

4 kommentarer:

Syserine sa...

Fina vantar, fleece är praktisk, så enkelt att tvätta! Inte så lätt att hitta "kill" tyger, men dom här ser jo jättefina ut!

Junebacken! sa...

Läckert stjärntyg, det ska nog killarna gilla. =) Trevlig blogg du har. =)

Maria sa...

Mycket smart att sy av en filt! De är ju ofta billiga att köpa.

Emilia sa...

Ser varma och sköna ut!