tisdag 1 maj 2018

Äntligen lite sy-tid

storlek 80


storlek 104 i båda
Äntligen fick jag lite sy-tid! Veckan sprang iväg i rasande fart med lekträffar hos förskoleklass för blivande skolkillen, logoped-besök, storbak och vår-rensning plus att jag f.t är helt mentalt nerkörd också. Det är liite för mycket oro och tankar som skaver själen. Därför kändes det extra skönt när jag igårkväll och ikväll fick en stunds ro med symaskiner och musik. Just nu är det Åsa Jinder som går på repeat. Är så rogivande med nyckelharpan och samtidigt påminner det mig så mycket om min pappa.💜


Imorgon är det dags för logopeden igen och på kvällen blir det ett (rätt jobbigt) föräldramöte för min del. Lowe och Ella går på en liten skola på landet som för några år sedan var nedläggningshotad pga av sin litenhet. Nu är problemet det motsatta, den har blivit för stor! Samtidigt har elevantalet på närliggande skolan i samhället minskat så nu ska ungar flyttas dit för att hålla den skolan under armarna och så att den skolan ska bli attraktivare för lärare att söka sig till (fast det heter att det handlar om pengar förstås och troligen kommer det om några år heta att byskolan är för liten igen och kostar för mycket så då stängs den).😕
 Fast när det blir av, om det blir till hösten eller till nästa höst, hur många årskurser som ska flyttas och hur dem ska lösa lokalfrågorna för den (över-) fulla förskolan, det är det ingen som vet ännu. 😣Ozzy, som ska börja förskoleklass i höst vet vi alltså i nuläget inte om han kommer ha sina äldre systrar på samma skola eller inte. Och samtidigt står vi i startgropen för att söka förskoleplats till Eddie...men att ha barnen på två olika orter känns sådär...Kan bli knöligt beroende på i vilket väderstreck jag får jobb. Ska vi då ha alla i skola/förskola i samhället (som vi inte alls gillar, bara en massa problem där) eller hur 17 ska vi göra..?
 Känns så trist att det aldrig får lov att kosta några som helst pengar så fort skolorna ligger utanför stan. 😔
Valborgsvädret, även blixtar o dunder fick vi.

Inga kommentarer: