söndag 6 maj 2018

Sommar-feeling




Vilket härligt väder vi haft i helgen! Framförallt idagfick man en försmak av sommarens härliga värme.  Idag har jag ägnat en stund åt att skifta vinter- mot sommargarderoben efter att ha tillbringat dagen med en alldeles för varm tröja och uppkavlade jeans. Imorgon blir det shorts och sommar-top! 😊 

På senare delen av eftermiddagen igår lyckades jag i alla fall slita mig från husväggen i söder in till symaskinen en liten stund och göra en singoalla-klänning (mönster från Hallonsmula) i storlek 98 av det härliga sommartyget från Jny design. Idag lyckades jag inte med det. Att slita mig från söderväggen alltså. Vi håller på med första laddningen av vinterveden nu (kommer ett lass stock till snart), men mitt i klyvningen kom en vän på snabbfika och sen fortsatte vi ett tag till. När det sen var dags för sambon att dra till boden och handla till middagen fastnade jag i en stol i solen. Så kan det gå! Nu är jag lagom röd om nosen,😂 så imorgon kan jag sitta inne en stund vid maskinen igen med gott samvete.😉

Om någon undrar så gick mötet häromkvällen riktigt bra! Skolan är inte hotad längre, ingen flytt av mellanstadiet blir av inom de närmaste. Puh! Barnen blev väldigt glada av beskedet när jag kom hem. Ser snarare ljust ut då många snarare vill se en utveckling av skolan än avveckling och det ska vi spåna vidare på framöver. 

Ha en fin söndag-kväll!

Inga kommentarer: