söndag 27 maj 2018

Enkla kjolar och shorts




 I fredags var vi på Kupan och fyndade lite extra eftersom det var 50% rabatt på allt. 😊 Hittade både kläder som passade direkt som de var men även lite där en sväng med saxen och symaskinen gjorde om det till något användbart. De rosa kjolen har varit en top i 42 men blev en kjol till Ella. Den var liksom "Ella-stuk" på. Baksidan var enfärgad men fick lite extra piff av en dekor-söm med en melerad tråd. Den svarta var en tunika i 170 som jag trodde skulle passa Lowe men den visade sig vara för vid i urringningen så den fick också bli en kjol, även den med lite extra dekor-söm vid fållen.




Sommarvärmen slog verkligen till och verkar inte ha några planer på att försvinna än på ett tag. Grabbarna grus hade en akut brist på kortbrallor så jag fick lite akut fixa några par. Snabbaste brallorna ever är ju Meedoms mönster så jag började med några par av dem nu när det var så akut. De gröna i college från Jny design och de andra i några tyger som legat i en massa år så ingen aning vart ifrån dem är.




Och två klänningar i viskos som jag köpt på någon sommarrea för en något år  och en massa kilon sedan och som ännu hade prislapparna kvar blev även dem varsin kjol åt flickorna.



Ganska många plagg med minsta möjliga ansträngning.😁👍


Igår var jag till kyrkogården med blommor till mors dag. 20 år har gått sen hon lämnade oss, men hon är ändå med mig varje dag ändå. Hon var sömmerska och jag brukar tänka att hon gläds säkert över vad jag gör idag, även om jag aldrig visade något intresse över att sy medan hon levde. Hon längtade efter barnbarn, men fick "bara" uppleva två av dem, men hon ser alldeles säkert oss allihop från sin himmel och vakar över oss tillsammans med pappa.💕💕

Hoppas ni haft en fin Mors dag!😘

Inga kommentarer: