lördag 7 juli 2018

Fler bänktrasor


Stickar lite om kvällarna framför teven. Dessa två är gjorda i Viking bamboo så 50% bomull, 50% bambu vilket gör dem mera slitstarka. Bambu sägs även vara antiseptisk så det passar extra bra till trasor.

Har inte sytt så mycket under veckan, men det jag gjort väntar jag med tills min kamera kommer hem igen. Sonen O lånade den över helgen när hans och storebroderns bilar skulle ställas upp på "Gotland Stance-meet". 😊

Så vad har jag pysslat med då?  "If you want to improve your life immediately, clean out a closet"
Typ så. När livet är upp-o-ner så finns det väl lika många "terapi-sysslor" som de finns människor. Jag är en sån som städar, syr (helst kalsonger/trosor på löpande band 😂) eller knådar bröddegar. 👊 Även fast jag gör sånt när livet känns bra också så fungerar det väldigt bra som "terapi" att rensa garderober, skura kökstaket eller rensa ett avlopp när man är arg, irriterad (som jag var igår) eller ledsen.

 Nu är den här; karlns semester....Fyra oändligt långa veckor, befarar jag. 😒
Jag är på det klara med att det är slut, över, finito, kaputt, over and out, medan han har bestämt sig för att det bara är "paus" mellan oss ett tag och att allt ska bli såå himla bra igen efter det...??  😫 Som att jag har nån av-o-på knapp till känslorna. Som att allt blir bra igen för att han har knäckt koden till hur man plockar ur diskmaskinen, bär ut soppåsen och knäpper på dammsugaren...Även om det kanske var en ytte-pytte liten del i allt så är det inte riktigt där skon klämmer heller. "Det är meningslöst att förklara när någon har bestämt sig för att inte förstå". 
Ska förstås ändå försöka göra det så bra som möjligt för ungarna och göra sånt som vi brukar göra tillsammans under sommarlovet/semestern. Och hoppas på att det går upp en talgdank för karln under tiden. ✊😉

Idag spelar visst Sverige kvartsfinal. Så mycket har jag snappat upp, trots det känns som att jag är den enda svensk som inte bryr mig ett jota om fotboll. 😂😂 Är sjukt trött idag (en nackdel med att sova ensam är att jag ligger o läser till tok-sent, släckte halv två...😇) men jag ska iaf klippa till kalsonger med Roddan på hög volym 🎵🎶 Ozzy behöver ett gäng nya. 

Ha en härlig helg! 😘 

Let the one you hold be the one you want, the one you need.🎶when it is someone that you know, just let your feelings show 🎶 


Inga kommentarer: