måndag 16 juli 2018

Terapi-sömnad

Mönster från OMG bananas, tygstuvar från Jny


Värmebölja över större delar av landet, så även här hos oss. Trots det har vi fått hålla oss hemmavid eftersom jag går på starka värktabletter och inte får köra bil då. Men symaskin får man köra. 😉 Har varvat att ligga och sova på en filt i gräsmattan, läsa och sytt lite.
Imorgon hoppas jag iaf slippa ta tablett och kunna åka till stranden en stund. 🎆Tycker något synd om ungarna som bara vill få kyla ner sig i havet, men inte kunnat få gjort det.


Övervåningen är stekhet nu, trähus med plåttak har en tendens att bli det sådana här dagar...trots det ligger mattes nallebjörn där jag är, oavsett vart jag är. 💕Väldigt noga med att hålla koll på matte nu. Ikväll gav hon mig iaf ett gott skratt. Utanför toalettfönstret finns som ett tak (över nedgången till krypgrunden). Fönstret på toan stod på vid gavel när jag var i duschen och plötsligt får jag se ett huvud titta in och två tassar på fönsterbrädan, väldigt nära att tippa ner blomkrukan som står där. 😱Då har tokan klättrat upp där på plåten och skulle in och kolla matte i duschen. Den hunden alltså (eller om det är en bergs-get) 😂😂😂

Ha en fin kväll! 😘 

Inga kommentarer: