fredag 27 juli 2018

Stuvbitar kommer till nytta



Smiter undan solen emellanåt och går upp och syr en söm då och då. 😊 Ozzy behöver ett gäng nya kalsonger så jag jobbar på det. Har en hel del mindre bitar tyg som lämpar sig bra just till det, tex fordonstyget från Jny. Det har legat till sig några år det! Kommer ihåg vad populärt det var då för x antal år sedan. 😁Och JNY´s stjärnor. Svamparna är ett annat sånt där tyg som också legat till sen många år fast från rosahuset. Mönstret är som vanligt från boken Heilt spesiell sy till liten og stor (K Thorsnes).



Den där pausen sen...tänkte för en stund att vi kör väl ett varv till. Fjorton år och fyra barn tillsammans är ändå fjorton år och fyra barn...Och det lovades dyrt och heligt både bot och bättring. Ungarna blev glada förstås.. och han. Men jag...nej. 😔 Tre dagar, sen var det tillbaka i samma gamla vals igen. När en familjedag på stranden förvandlas till ett förhör om vem som följer en på Insta och varför och vems bilder man gillat...and so on. När man inte får hämta dig paket på kiosken pga "osunt intresse" utan han hämtar det åt en. 😠 Det går bara inte!😕 Sen dessutom att mina känslor började spreta iväg o sprang vilse för ett tag sen, eller hur man nu ska förklara det...? Har en myra som bosatt sig i huvét som vägrar lyssna när jag försökt med vräkning. 😇 Helt ologiskt och oförklarligt och rentav idiotiskt o totalt lönlöst , men känslor är sällan logiska, eller hur? 😉
 Försöker reda ut vad jag ska göra efter sommaren. Blir nog en (kort) utbildning. Hittade en som ännu gick att söka till. Så jag får något att göra och csn åtminstone. Den yrkesutbildningen jag egentligen ville gå är full och gick inte heller att ställa sig i kö på, men den startar även nästa höst, så det får bli då. Allt ordnar sig nog till slut (och har det inte ordnat sig är det inte slut ännu). ✊

Ha en fin helg! 😘 


Inga kommentarer: