torsdag 2 augusti 2018

Sista paren ut

Tyg från Rosahuset.se



Tyg från Rosahuset.se

Tragglade mig igenom de sista tillklippta paren kalsonger för några dagar sedan. Fick ta en söm då och då så gick det att genomlida hettan vid symaskinerna på övervåningen. 😓 Nu ska jag inte sy flera kalsonger på ett tag...Eller, de senaste två dagarna har jag inte sytt öht. Det är alldeles för varmt, både ute och inne. T.o.m. jag som inte har haft direkt nöd av värmen tidigare i sommar har känt mig helt såsig i skallen och orkeslös.  😫 Håller till i skuggan med stickning istället. 👌 Eller bara studerar lövverken 🌿 på träden. Att göra ingenting är också att göra något. Ta hand om sig själv en stund. Vänta in själen. 🌸
Imorgon ska jag måla fönster 😊

Tyget från Jny design



Månförmörkelsen (blodmånen somnade jag ifrån) :) 


Ingen av oss kommer ändå härifrån levande, så sluta hålla dig själv tillbaka.
Njut av maten.
Promenera i solen.
Bada i havet.
Berätta vad du döljer i ditt hjärta.
Var galen. Var snäll.
Var levande.
Det finns inte tid för någonting annat.
                                     (Richard Gere)


Ha en fin dag! 😘 

Inga kommentarer: