söndag 26 augusti 2018

A little twisted

En A little twisted (Hallonsmulas design)  i joggingtyg från Rosahuset i 128


Allt som oftast är det alla måsten och "plikter" som hamnar först på att-göra-listan medan sömnaden hamnar längst ner och görs i mån av tid. Men idag gjorde jag precis tvärtom! 😊 Ibland måste man prioritera om. Först en stund vid symaskinen på förmiddan. Sen skotta in i tvättmaskinen, valla snabeldraken, packa gympapåsar, skriva matlista, nota och handla och allt det där trök-görat. Fast åka och handla har blivit min mini-semester. Jag har blivit en sånt fruntimmer som lallar runt tämligen planlöst på Willys, allt för att dra ut på den lugna stunden man har hemifrån. Köpa en säck hundmat kan ta en halvtimme,  veckohandla minst en timme😂 Slippa höra tjat och gnat för en stund (o då är det inte ifrån barnen jag syftar på dessvärre). 😒
 Första skolveckan avklarad och guess what!? Två av tre skolbarn har blivit förkylda med feber...😷som vanligt efter lov med andra ord.



Dagens ord; Synkronicitet. 
Må jag säga, ett intressant fenomen...😁

Ha en härlig kväll! 😘 

Inga kommentarer: